Forum Książki Strona Główna Forum Książki
Witamy w Księgogrodzie!

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
ArtPapier
Autor Wiadomość
jacek 



Wiek: 53
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 9125
Skąd: Puławy

Wysłany: 2019-06-11, 07:33   

3. "Bez iskry". W tym numerze ostatni materiał z tego magazynu - Michał Misztal omawia pierwszy tom "Hellblazera":



Cytat:
W środku znajdziemy aż trzy oryginalne wydania zbiorcze: "Hard Time", "Good Intentions" oraz "Freezes Over".

Cytat:
Brakuje tu polotu, część dialogów sprawia wrażenie pisanych na siłę, scenarzysta chyba nie do końca "czuje" swojego bohatera. Nie twierdzę, że czyta się to źle, niemniej z pewnością jest to "Hellblazer" poniżej oczekiwań. Po lekturze nie ma furii czy darcia szat, jest raczej wzruszenie ramionami: ot, komiks, który prawdopodobnie dość szybko zapomnę.


:mrgreen:

"Hellblazer" #1

Zaległe wypowiedzi:

1. Andrzeja Goryla, 2. Tymoteusza Wronki. 3. Jacka Wernera, 4. Tomasza Drozdowskiego, 5. Tomasza Kuzi, 6. Krzysztofa "krzyslewego" Lewandowskiego.

A tutaj dotychczasowe.
_________________
https://www.facebook.com/Kraina.komiksu
 
 
     
jacek 



Wiek: 53
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 9125
Skąd: Puławy

Wysłany: 2019-06-20, 07:53   

Nr 372:

1. "Zmierzch rodu Tenge" - o "Ayako" jako czwarty wypowiada się Andrzej Ciszewski:



Cytat:
Bohaterowie niniejszej mangi są wielowymiarowi, pełnokrwiści. Mają swoje marzenia, nadzieje, smutki i niepokoje. Ulegają słabościom i mrocznym żądzom, często starając się zagłuszyć przy tym wyrzuty sumienia.

Cytat:
Twórca "Białego Lwa Kimby" przemyślnie splata ze sobą losy kolejnych uczestników dramatu (okiem emocjonalnego cyklonu jest w tym przypadku tytułowa bohaterka), na których przykładzie ukazuje różne formy zniewolenia (skostniały patriarchat, poświęcenie jednostki dla dobra ogółu, polityczne zależności, chorobliwe obsesje).


"Ayako"

2. "Uskrzydlająca lektura" - również Andrzej Ciszewski - tym razem będąc szóstym - o "Audubonie. Na skrzydłach świata":



Cytat:
Jak zaznacza Fabien Grolleau, niniejsza opowieść, inspirowana życiem tytułowego bohatera, w znacznym stopniu opiera się na jego zapiskach, choć francuski scenarzysta nie ukrywa, że wiele z przedstawionych w komiksie wydarzeń ma charakter fikcyjny (zresztą sztuka konfabulacji nie była obca samemu Audubonowi). Autor zaznacza, że bardziej zależało mu na uchwyceniu skomplikowanej osobowości protagonisty niż na stuprocentowo wiernym oddaniu prawdy historycznej.

Cytat:
Jérémie Royer, odpowiadający za warstwę plastyczną rzeczonego komiksu, operuje zwiewną kreską, z powodzeniem rekonstruując za pomocą miękkich linii wielowymiarową panoramę Stanów Zjednoczonych, ze szczególnym uwzględnieniem nastrojowych pejzaży i (a jakże) wszelakiego ptactwa.


"Audubon. Na skrzydłach świata"
I od razu artykuł Dariusza Cybulskiego (tekst "Mamonia" opublikowałem dwa tygodnie temu).
_________________
https://www.facebook.com/Kraina.komiksu
 
 
     
jacek 



Wiek: 53
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 9125
Skąd: Puławy

Wysłany: 2019-06-23, 09:28   

3. "Kung fu pawian" czyli Przemysław Pieniążek recenzuje "Baboon!":



Cytat:
"Baboon!" to komiksowa perełka, która lśni już od pierwszej strony i nie traci nic ze swego blasku aż do ostatniego kadru.

Cytat:
Uniwersalna w swej wymowie opowieść o odnajdywaniu własnego potencjału oraz życiowej drogi, historia o miłości, przyjaźni i gotowości do poświęcenia w imię tego, co ważne, a może najważniejsze: "Baboon!" z wdziękiem przypomni wam kilka odwiecznych prawd, gwarantując przy tym doskonałą zabawę dla całej rodziny.


"Baboon!"
Pierwsze dwa omówienia
_________________
https://www.facebook.com/Kraina.komiksu
 
 
     
jacek 



Wiek: 53
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 9125
Skąd: Puławy

Wysłany: 2019-06-29, 06:36   

4. "O tym, co Bonnie odkryła po drugiej stronie" - Przemysław Pieniążek opowiada o "Reborn. Odrodzonej":



Cytat:
Millar skrzętnie wykorzystuje sprawdzoną Hitchcockowską receptę, zaczynając od mocnego uderzenia (w tym przypadku jest to makabryczna strzelanina na ulicach Minneapolis), by następnie stopniowo podnosić poziom napięcia.

Cytat:
"Reborn. Odrodzona" to energetyzująca, obficie zroszona posoką opowieść o tym, jak może wyglądać nasza pośmiertna egzystencja. To także historia o bohaterstwie, poświęceniu, drugiej szansie i zależności między przeznaczeniem a wolną wolą. Millar sugeruje bowiem, że wszystko, co robimy, nawet przypadkowo, ma ogromne znaczenie – na tym i następnym świecie.


"Reborn. Odrodzona"
Poprzednie wypowiedzi

A tutaj jeszcze tekst Tomasza Miecznikowskiego:

Cytat:
Pierwszy zeszyt tej opowieści niezwykle efektownie wprowadza w intrygującą fabułę i to w taki sposób, że przewracając kolejne strony, pochłonięci, nie zastanawiamy się głęboko nad jej sensem.

Cytat:
Millar wciąż potrafi zaskakiwać. Tym razem ucieka od wszelkich filozoficznych przesłanek łączących się z tematyką życia po śmierci, ucieka od mistyki i ontologii w dziwaczą, freudowską formę rozrywkowego fantasy.

Cytat:
Millar skupia się przede wszystkim na tychże wyzwaniach, dając pole do popisu Gregowi Capullo, który może tu graficznie zaszaleć i uciec na chwilę od batmanowego mroku. Jego rysunki każą traktować tę historię z przymrużeniem oka i w tym właśnie szkopuł.


"Reborn. Odrodzona"
_________________
https://www.facebook.com/Kraina.komiksu
 
 
     
jacek 



Wiek: 53
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 9125
Skąd: Puławy

Wysłany: 2019-07-04, 09:19   

Nr 373:

W tym numerze "ArtPapieru" tylko dwa komiksowe materiały (zachęcam do przeczytania także innych) zatem opublikuję je od razu:

1. "Pewnego razu w ZSRR" - Marzena Boniecka omawia trzykrotnie jak dotąd prezentowany tytuł "Tetris. Ludzie i gry":



Cytat:
Powieść graficzna Browna to wielopoziomowa narracja, sprowadzająca się nie tylko do historii o tym, jak powstał "Tetris". Właściwie jest ona małym kompendium dotyczącym tego, co rozumiemy pod samym pojęciem gry. Pojawiają się więc tutaj odniesienia do psychologii gry, inspiracji kulturowych czy kontekstów społecznych. Wszystko (zarówno gra, jak i komiks) rozpoczyna się w głowie Aleksieja Pażytnowa, programisty Akademii Nauk ZSRR.

Cytat:
"Tetris" to przykład komiksu biograficznego znakomicie rozegranego na wielu poziomach. Brown nie skupia się wyłącznie na historii Pażytnowa, która sama w sobie jest niesamowita i przeczy wszelkim narracjom sukcesu. "Tetris" jest fabularną układanką tworzącą całość.


"Tetris. Ludzie i gry"

2. "Oda do nieśmiertelności" - Radosław Pisula jest dziesiątym, który mierzy się z "Dallas Barr":



Cytat:
Marvano i Haldeman umiejętnie wykorzystują czasowo względne uwarunkowania komiksu, skacząc z gracją po różnych epokach i miejscach, dopowiadając co chwila nowe rzeczy do długodystansowej historii przedłużaczy życia. Ale chociaż Barr, podobnie jak kilka otaczających go osób, to intrygująca postać – James Bond połączony z Ethanem Huntem i amantami klasycznego francuskiego kina – to sednem wszystkich opowieści są filozoficzne dywagacje na temat (nie)śmiertelności.

Cytat:
Świat "Dallasa Barra" zachwyca, przede wszystkim przez wyczucie Marvano, który czasem upraszcza projekty ludzkich postaci, ale niezwykle pieczołowicie przygotowuje swoje wizje futurystycznej technologii, będące tyglem zdobyczy kulturowych, miłości do stylu retro i odważnego wybiegania w przyszłość. To pulsujące energią zróżnicowane światy, napędzające naturalnie narrację Haldemana.


"Dallas Barr"
_________________
https://www.facebook.com/Kraina.komiksu
 
 
     
jacek 



Wiek: 53
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 9125
Skąd: Puławy

Wysłany: 2019-07-16, 15:20   

Nr 374:

W tym numerze tego dwutygodnika już więcej artykułów o komiksach z czego oczywiście trzeba się cieszyć :)

1. "Efekt kokonu" - Magdalena Kempna-Pieniążek recenzuje "Dziennik Anne Frank":



Cytat:
Narracyjna i estetyczna wrażliwość autorów pozwoliła im na twórcze podejście do historii słynnej młodej Żydówki ukrywającej się wraz z rodziną w tajnej oficynie w Amsterdamie. Folman i Polonsky sporo wnoszą do dziennika Anne Frank, równocześnie jednak nie odbierają jego autorce prawa głosu. Nie reinterpretują, co najwyżej subtelnie przesuwają akcenty; nie uwspółcześniają, lecz poszukują w dzienniku treści uniwersalnych, aktualnych w każdej epoce; nie dekonstruują, a dokonują selekcji materiału, który - jak dowiadujemy się z noty autorskiej - w całości przeniesiony do graficznego medium zająłby około trzech i pół tysiąca stron.


"Dziennik Anne Frank"
Szczegółowe informacje i opis
Anne Frank

2. "Melodia zemsty" - Przemysław Pieniążek opowiada o "Nie przebaczaj":



Cytat:
Licząca ponad dwieście stron opowieść duetu Ryszkiewicz/Strychowska to odwołująca się do historycznych realiów, choć nieukrywająca swego stricte rozrywkowego charakteru fabuła oferująca iście filmowy tryb narracji, realistycznie uchwyconą scenerię wydarzeń, dbałość o detale oraz ciekawie zarysowane profile bohaterów (słowa uznania dla ilustratorki), których oblicza - szczególnie oczy - mają wiele do powiedzenia. Jeśli więc nie mieliście okazji zapoznać się z trzyczęściową, niskonakładową wersją "Nie przebaczaj", czym prędzej nadróbcie zaległość, sięgając po elegancki, utrzymany w czarno-biało-szarej tonacji wolumin.


Nie przebaczaj



A z tego serwisu wypowiedź Tomasza Drabika:

Cytat:
Twórcy osadzają wydarzenia w okresie międzywojennym. Nie jest to jednak opowieść stricte historyczna. Można się jednak dopatrzeć w niej wiele elementów, które nakreślają ówczesne realia.

Cytat:
Oczywiście całość ukazana jest w sposób lekko przerysowany, ale skupiający się na elementach tragicznych, dramatycznych i okraszonych brutalnymi oraz krwawymi scenami. Fajnie że twórcy wybrali tamten czas i miejsce, nadaje to pewnej symboliki.

Cytat:
Wyrazista jest też strona graficzna. Kadry w odcieniach szarości oddają ducha tamtych czasów. Nikomu wtedy nie było wesoło, a życie rzadko było szczęśliwe. Obrazy właśnie to wyrażają.


"Nie przebaczaj"
_________________
https://www.facebook.com/Kraina.komiksu
 
 
     
jacek 



Wiek: 53
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 9125
Skąd: Puławy

Wysłany: 2019-07-20, 09:57   

3. "W kręgu zła" - Michał Misztal jako szósty przybliża nam opowieść "Tchórz/Lawless" będącą pierwszym tomem "Criminala":



Cytat:
Sean Phillips jak zwykle staje na wysokości zadania. Oczywiście można powiedzieć, że w swoich późniejszych pracach rysuje lepiej, ale i tutaj nie można odmówić mu drobiazgowości, przywiązania do szczegółów czy po prostu ciekawych pomysłów na kadry.

Cytat:
A Brubaker? Od samego początku "Tchórza" widać, że doskonale czuje się, pisząc o ludziach żyjących poza prawem. Wszystko tu wygląda bardzo autentycznie, zaś czytelnik staje przed interesującym dylematem: czy właściwie jest tu komu kibicować?


"Criminal" #1: "Tchórz/Lawless"

4. "Strażnik" - o "Olimpo Tropical" opowiada będąc piątym Przemysław Pieniążek:



Cytat:
Realistyczne profile psychologiczne postaci, mocne dialogi dookreślające bohaterów plus zgrabne połączenie tematyki społecznej (bieda, korupcja, przemoc) z metaforą to najważniejsze, choć nie jedyne atuty skryptu André Diniza, scenarzysty i rysownika komiksowego znanego polskiemu czytelnikowi z ciepło przyjętej także w naszym kraju "Faveli w kadrze". Brazylijczyk proponuje bowiem uniwersalną w swej wymowie historię o miłości i nienawiści; o potrzebie zmierzenia się z losem oraz, w mniejszej perspektywie, z własnymi ograniczeniami. "Olimpo Tropical" jest także czarno-białą (lecz jedynie w aspekcie formalnym) opowieścią o zemście, ale także o poszukiwaniu spełnienia i pragnieniu osiągnięcia wewnętrznego spokoju.


"Olimpo Tropical"
_________________
https://www.facebook.com/Kraina.komiksu
  
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Oficjalna Polska Strona Tada Williamsa

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 12