Forum Książki Strona Główna Forum Książki
Witamy w Księgogrodzie!

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
ArtPapier
Autor Wiadomość
jacek 



Wiek: 53
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 10545
Skąd: Puławy
Wysłany: 2019-06-11, 06:33   

3. "Bez iskry". W tym numerze ostatni materiał z tego magazynu - Michał Misztal omawia pierwszy tom "Hellblazera":



Cytat:
W środku znajdziemy aż trzy oryginalne wydania zbiorcze: "Hard Time", "Good Intentions" oraz "Freezes Over".

Cytat:
Brakuje tu polotu, część dialogów sprawia wrażenie pisanych na siłę, scenarzysta chyba nie do końca "czuje" swojego bohatera. Nie twierdzę, że czyta się to źle, niemniej z pewnością jest to "Hellblazer" poniżej oczekiwań. Po lekturze nie ma furii czy darcia szat, jest raczej wzruszenie ramionami: ot, komiks, który prawdopodobnie dość szybko zapomnę.


:mrgreen:

"Hellblazer" #1

Zaległe wypowiedzi:

1. Andrzeja Goryla, 2. Tymoteusza Wronki. 3. Jacka Wernera, 4. Tomasza Drozdowskiego, 5. Tomasza Kuzi, 6. Krzysztofa "krzyslewego" Lewandowskiego.

A tutaj dotychczasowe.
_________________
"Kraina komiksu"
 
 
     
jacek 



Wiek: 53
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 10545
Skąd: Puławy
Wysłany: 2019-06-20, 06:53   

Nr 372:

1. "Zmierzch rodu Tenge" - o "Ayako" jako czwarty wypowiada się Andrzej Ciszewski:



Cytat:
Bohaterowie niniejszej mangi są wielowymiarowi, pełnokrwiści. Mają swoje marzenia, nadzieje, smutki i niepokoje. Ulegają słabościom i mrocznym żądzom, często starając się zagłuszyć przy tym wyrzuty sumienia.

Cytat:
Twórca "Białego Lwa Kimby" przemyślnie splata ze sobą losy kolejnych uczestników dramatu (okiem emocjonalnego cyklonu jest w tym przypadku tytułowa bohaterka), na których przykładzie ukazuje różne formy zniewolenia (skostniały patriarchat, poświęcenie jednostki dla dobra ogółu, polityczne zależności, chorobliwe obsesje).


"Ayako"

2. "Uskrzydlająca lektura" - również Andrzej Ciszewski - tym razem będąc szóstym - o "Audubonie. Na skrzydłach świata":



Cytat:
Jak zaznacza Fabien Grolleau, niniejsza opowieść, inspirowana życiem tytułowego bohatera, w znacznym stopniu opiera się na jego zapiskach, choć francuski scenarzysta nie ukrywa, że wiele z przedstawionych w komiksie wydarzeń ma charakter fikcyjny (zresztą sztuka konfabulacji nie była obca samemu Audubonowi). Autor zaznacza, że bardziej zależało mu na uchwyceniu skomplikowanej osobowości protagonisty niż na stuprocentowo wiernym oddaniu prawdy historycznej.

Cytat:
Jérémie Royer, odpowiadający za warstwę plastyczną rzeczonego komiksu, operuje zwiewną kreską, z powodzeniem rekonstruując za pomocą miękkich linii wielowymiarową panoramę Stanów Zjednoczonych, ze szczególnym uwzględnieniem nastrojowych pejzaży i (a jakże) wszelakiego ptactwa.


"Audubon. Na skrzydłach świata"
I od razu artykuł Dariusza Cybulskiego (tekst "Mamonia" opublikowałem dwa tygodnie temu).
_________________
"Kraina komiksu"
 
 
     
jacek 



Wiek: 53
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 10545
Skąd: Puławy
Wysłany: 2019-06-23, 08:28   

3. "Kung fu pawian" czyli Przemysław Pieniążek recenzuje "Baboon!":



Cytat:
"Baboon!" to komiksowa perełka, która lśni już od pierwszej strony i nie traci nic ze swego blasku aż do ostatniego kadru.

Cytat:
Uniwersalna w swej wymowie opowieść o odnajdywaniu własnego potencjału oraz życiowej drogi, historia o miłości, przyjaźni i gotowości do poświęcenia w imię tego, co ważne, a może najważniejsze: "Baboon!" z wdziękiem przypomni wam kilka odwiecznych prawd, gwarantując przy tym doskonałą zabawę dla całej rodziny.


"Baboon!"
Pierwsze dwa omówienia
_________________
"Kraina komiksu"
 
 
     
jacek 



Wiek: 53
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 10545
Skąd: Puławy
Wysłany: 2019-06-29, 05:36   

4. "O tym, co Bonnie odkryła po drugiej stronie" - Przemysław Pieniążek opowiada o "Reborn. Odrodzonej":



Cytat:
Millar skrzętnie wykorzystuje sprawdzoną Hitchcockowską receptę, zaczynając od mocnego uderzenia (w tym przypadku jest to makabryczna strzelanina na ulicach Minneapolis), by następnie stopniowo podnosić poziom napięcia.

Cytat:
"Reborn. Odrodzona" to energetyzująca, obficie zroszona posoką opowieść o tym, jak może wyglądać nasza pośmiertna egzystencja. To także historia o bohaterstwie, poświęceniu, drugiej szansie i zależności między przeznaczeniem a wolną wolą. Millar sugeruje bowiem, że wszystko, co robimy, nawet przypadkowo, ma ogromne znaczenie – na tym i następnym świecie.


"Reborn. Odrodzona"
Poprzednie wypowiedzi

A tutaj jeszcze tekst Tomasza Miecznikowskiego:

Cytat:
Pierwszy zeszyt tej opowieści niezwykle efektownie wprowadza w intrygującą fabułę i to w taki sposób, że przewracając kolejne strony, pochłonięci, nie zastanawiamy się głęboko nad jej sensem.

Cytat:
Millar wciąż potrafi zaskakiwać. Tym razem ucieka od wszelkich filozoficznych przesłanek łączących się z tematyką życia po śmierci, ucieka od mistyki i ontologii w dziwaczą, freudowską formę rozrywkowego fantasy.

Cytat:
Millar skupia się przede wszystkim na tychże wyzwaniach, dając pole do popisu Gregowi Capullo, który może tu graficznie zaszaleć i uciec na chwilę od batmanowego mroku. Jego rysunki każą traktować tę historię z przymrużeniem oka i w tym właśnie szkopuł.


"Reborn. Odrodzona"
_________________
"Kraina komiksu"
 
 
     
jacek 



Wiek: 53
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 10545
Skąd: Puławy
Wysłany: 2019-07-04, 08:19   

Nr 373:

W tym numerze "ArtPapieru" tylko dwa komiksowe materiały (zachęcam do przeczytania także innych) zatem opublikuję je od razu:

1. "Pewnego razu w ZSRR" - Marzena Boniecka omawia trzykrotnie jak dotąd prezentowany tytuł "Tetris. Ludzie i gry":



Cytat:
Powieść graficzna Browna to wielopoziomowa narracja, sprowadzająca się nie tylko do historii o tym, jak powstał "Tetris". Właściwie jest ona małym kompendium dotyczącym tego, co rozumiemy pod samym pojęciem gry. Pojawiają się więc tutaj odniesienia do psychologii gry, inspiracji kulturowych czy kontekstów społecznych. Wszystko (zarówno gra, jak i komiks) rozpoczyna się w głowie Aleksieja Pażytnowa, programisty Akademii Nauk ZSRR.

Cytat:
"Tetris" to przykład komiksu biograficznego znakomicie rozegranego na wielu poziomach. Brown nie skupia się wyłącznie na historii Pażytnowa, która sama w sobie jest niesamowita i przeczy wszelkim narracjom sukcesu. "Tetris" jest fabularną układanką tworzącą całość.


"Tetris. Ludzie i gry"

2. "Oda do nieśmiertelności" - Radosław Pisula jest dziesiątym, który mierzy się z "Dallas Barr":



Cytat:
Marvano i Haldeman umiejętnie wykorzystują czasowo względne uwarunkowania komiksu, skacząc z gracją po różnych epokach i miejscach, dopowiadając co chwila nowe rzeczy do długodystansowej historii przedłużaczy życia. Ale chociaż Barr, podobnie jak kilka otaczających go osób, to intrygująca postać – James Bond połączony z Ethanem Huntem i amantami klasycznego francuskiego kina – to sednem wszystkich opowieści są filozoficzne dywagacje na temat (nie)śmiertelności.

Cytat:
Świat "Dallasa Barra" zachwyca, przede wszystkim przez wyczucie Marvano, który czasem upraszcza projekty ludzkich postaci, ale niezwykle pieczołowicie przygotowuje swoje wizje futurystycznej technologii, będące tyglem zdobyczy kulturowych, miłości do stylu retro i odważnego wybiegania w przyszłość. To pulsujące energią zróżnicowane światy, napędzające naturalnie narrację Haldemana.


"Dallas Barr"
_________________
"Kraina komiksu"
 
 
     
jacek 



Wiek: 53
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 10545
Skąd: Puławy
Wysłany: 2019-07-16, 14:20   

Nr 374:

W tym numerze tego dwutygodnika już więcej artykułów o komiksach z czego oczywiście trzeba się cieszyć :)

1. "Efekt kokonu" - Magdalena Kempna-Pieniążek recenzuje "Dziennik Anne Frank":



Cytat:
Narracyjna i estetyczna wrażliwość autorów pozwoliła im na twórcze podejście do historii słynnej młodej Żydówki ukrywającej się wraz z rodziną w tajnej oficynie w Amsterdamie. Folman i Polonsky sporo wnoszą do dziennika Anne Frank, równocześnie jednak nie odbierają jego autorce prawa głosu. Nie reinterpretują, co najwyżej subtelnie przesuwają akcenty; nie uwspółcześniają, lecz poszukują w dzienniku treści uniwersalnych, aktualnych w każdej epoce; nie dekonstruują, a dokonują selekcji materiału, który - jak dowiadujemy się z noty autorskiej - w całości przeniesiony do graficznego medium zająłby około trzech i pół tysiąca stron.


"Dziennik Anne Frank"
Szczegółowe informacje i opis
Anne Frank

2. "Melodia zemsty" - Przemysław Pieniążek opowiada o "Nie przebaczaj":



Cytat:
Licząca ponad dwieście stron opowieść duetu Ryszkiewicz/Strychowska to odwołująca się do historycznych realiów, choć nieukrywająca swego stricte rozrywkowego charakteru fabuła oferująca iście filmowy tryb narracji, realistycznie uchwyconą scenerię wydarzeń, dbałość o detale oraz ciekawie zarysowane profile bohaterów (słowa uznania dla ilustratorki), których oblicza - szczególnie oczy - mają wiele do powiedzenia. Jeśli więc nie mieliście okazji zapoznać się z trzyczęściową, niskonakładową wersją "Nie przebaczaj", czym prędzej nadróbcie zaległość, sięgając po elegancki, utrzymany w czarno-biało-szarej tonacji wolumin.


Nie przebaczaj



A z tego serwisu wypowiedź Tomasza Drabika:

Cytat:
Twórcy osadzają wydarzenia w okresie międzywojennym. Nie jest to jednak opowieść stricte historyczna. Można się jednak dopatrzeć w niej wiele elementów, które nakreślają ówczesne realia.

Cytat:
Oczywiście całość ukazana jest w sposób lekko przerysowany, ale skupiający się na elementach tragicznych, dramatycznych i okraszonych brutalnymi oraz krwawymi scenami. Fajnie że twórcy wybrali tamten czas i miejsce, nadaje to pewnej symboliki.

Cytat:
Wyrazista jest też strona graficzna. Kadry w odcieniach szarości oddają ducha tamtych czasów. Nikomu wtedy nie było wesoło, a życie rzadko było szczęśliwe. Obrazy właśnie to wyrażają.


"Nie przebaczaj"
_________________
"Kraina komiksu"
 
 
     
jacek 



Wiek: 53
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 10545
Skąd: Puławy
Wysłany: 2019-07-20, 08:57   

3. "W kręgu zła" - Michał Misztal jest ósmym przybliżającym nam opowieść "Tchórz/Lawless" będącą pierwszym tomem "Criminala":



Cytat:
Sean Phillips jak zwykle staje na wysokości zadania. Oczywiście można powiedzieć, że w swoich późniejszych pracach rysuje lepiej, ale i tutaj nie można odmówić mu drobiazgowości, przywiązania do szczegółów czy po prostu ciekawych pomysłów na kadry.

Cytat:
A Brubaker? Od samego początku "Tchórza" widać, że doskonale czuje się, pisząc o ludziach żyjących poza prawem. Wszystko tu wygląda bardzo autentycznie, zaś czytelnik staje przed interesującym dylematem: czy właściwie jest tu komu kibicować?


"Criminal" #1: "Tchórz/Lawless"

4. "Strażnik" - o "Olimpo Tropical" opowiada będąc piątym Przemysław Pieniążek:



Cytat:
Realistyczne profile psychologiczne postaci, mocne dialogi dookreślające bohaterów plus zgrabne połączenie tematyki społecznej (bieda, korupcja, przemoc) z metaforą to najważniejsze, choć nie jedyne atuty skryptu André Diniza, scenarzysty i rysownika komiksowego znanego polskiemu czytelnikowi z ciepło przyjętej także w naszym kraju "Faveli w kadrze". Brazylijczyk proponuje bowiem uniwersalną w swej wymowie historię o miłości i nienawiści; o potrzebie zmierzenia się z losem oraz, w mniejszej perspektywie, z własnymi ograniczeniami. "Olimpo Tropical" jest także czarno-białą (lecz jedynie w aspekcie formalnym) opowieścią o zemście, ale także o poszukiwaniu spełnienia i pragnieniu osiągnięcia wewnętrznego spokoju.


"Olimpo Tropical"
_________________
"Kraina komiksu"
Ostatnio zmieniony przez jacek 2019-08-05, 04:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
jacek 



Wiek: 53
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 10545
Skąd: Puławy
Wysłany: 2019-07-27, 05:38   

5. "Ostateczna konfrontacja" - Mirosław Skrzydło opowiada o trzecim tomie "Łasucha":



Cytat:
Lemire bezbłędnie zaprezentował przemianę, jaka zaszła w Gusie pod wpływem sędziwego sportowca, a także jego niebagatelną rolę w nowej rzeczywistości po apokalipsie. Zachwycają też różne strategie przetrwania w niesprzyjających okolicznościach, odmienne postawy wobec końca świata oraz nasza mroczna natura, która niejednokrotnie daje o sobie znać.

Oszczędna kreska, brawurowe zilustrowanie poszczególnych postaci, duża surowość w ukazaniu opuszczonych miasteczek, fabryk czy wyjałowionej ziemi, a także zimne i ciemne barwy (wszechobecna zgniła zieleń, brąz i różne odcienie szarości) stanowią o sile warstwy graficznej mrocznej serii.


"Łasuch" #3
Vide również wczoraj

6. "Groza w miniaturach" - Andrzej Ciszewski jako pierwszy analizuje "Miasto nagrobków":



Cytat:
Ito ceni sobie niejednoznaczne, czasem może nazbyt pośpieszne i otwarte (także na wieloraką interpretację) zakończenia, pozostawiając czytelnika nie tyle z poczuciem niedosytu, co sugestią, że (nieoczekiwanie manifestujące swoją obecność) wyrwy i pęknięcia w zdroworozsądkowej strukturze rzeczywistości, skrywające niezmierzone pokłady chaosu przybierającego najbardziej nieprawdopodobne formy, nie pozwolą tak łatwo o sobie zapomnieć.


"Miasto nagrobków"
_________________
"Kraina komiksu"
 
 
     
jacek 



Wiek: 53
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 10545
Skąd: Puławy
Wysłany: 2019-08-03, 10:36   

Nr 375-376:

1. "Sztuka zmyślania" - "Morze Aralskie". Wypowiada się Magdalena Kempna-Pieniążek:



Cytat:
Mamy tu zarazem dążenie do fotorealizmu podszyte poetyckością w stylu Shauna Tana ("Morze Aralskie") oraz szkice w odcieniach sepii ("Byk na dachu", "Otwarcie Kanału Panamskiego"), jak i co nieco groteskowej wyrazistości w przytłumionej szaro-brunatnej kolorystyce ("Ubrania zmarłego"). Znowu jednak wypada zaznaczyć, że ta różnorodność w gruncie rzeczy maskuje spójność konceptu, w każdej historii bowiem odnajdziemy podobne rozwiązania w konstruowaniu napięcia między bliskimi ujęciami twarzy bohaterów a tym, na co patrzą (niekoniecznie zaś tym, co widzą) czy charakterystyczne sekwencjonowanie ruchów.


"Morze Aralskie"
To szósta analiza tej historii.

2. "W czym mamy problem"? Natomiast Przemysław Pieniążek recenzuje "Porozmawiajmy o czymś przyjemniejszym":



Cytat:
Składający się z osiemnastu rozdziałów (nie licząc wstępu i epilogu) graficzny pamiętnik autorki "What I Hate: From A to Z" to dowcipne, chwilami mocno autoironiczne, a jednocześnie wzruszające i zaprawione nutą goryczy spojrzenie na pełne emocjonalnych przesileń relacje (teraźniejsze, ale i te minione) rysowniczki z jej rodzicami. Jednocześnie "Porozmawiajmy o czymś przyjemniejszym", skomponowane z różnych scenek rodzajowych podporządkowanych jednak nadrzędnej osi narracyjnej, doskonale sprawdza się jako studium przemijania i starości, kładące nacisk na ukazanie prozy i (z)grozy codzienności osób w zaawansowanym wieku.


"Porozmawiajmy o czymś przyjemniejszym"
Pierwsza recenzja
_________________
"Kraina komiksu"
 
 
     
jacek 



Wiek: 53
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 10545
Skąd: Puławy
Wysłany: 2019-08-05, 03:42   

3. "Nienawiść, która nie umiera" - "Infidel". Pisze Andrzej Ciszewski:



Cytat:
Pichetshote akcentuje w swojej opowieści motyw rodzicielki, która w równym stopniu może symbolizować opresyjne, pozbawione jakiejkolwiek płaszczyzny dialogu przywiązanie do tradycji i niechęć wobec obcych ("Moja matka obsesyjnie skupia się na cieniach w pokoju pełnym światła" - stwierdza Aisha), ambiwalentną usłużność i pozorną gotowość do otwarcia się na Innego (wątek Leslie, matki Toma, według którego jest ona sprytną manipulatorką), ale także bezgraniczną miłość i gotowość do poświęceń (czego przykład stanowi relacja łącząca protagonistkę z Kris, córką Toma z poprzedniego związku).


"Infidel"
Dotychczasowe wypowiedzi

4. "Lekki fałsz" - tak oto Michał Misztal pisze o drugim tomie "Oblivion Song. Pieśń Otchłani":



Cytat:
Początek z miejsca atakował dobrym pomysłem, tutaj nie do końca się to Kirkmanowi udało. Owszem, wszystko zostało sprawnie napisane, ale w tym wypadku to trochę za mało.

Cytat:
Poza tym w całym tomie trochę zabrakło jakiegoś gwoździa programu, czegoś, co pozwoliłoby utrzymać entuzjazm rozbudzony pierwszym wydaniem zbiorczym.

Cytat:
Dla tych, których zaciekawił poprzedni tom, drugi to prawdopodobnie lektura obowiązkowa, bo jednak warto przekonać się, co jest dalej. Z drugiej strony, jeśli ktoś w ogóle jeszcze nie ruszył "Pieśni Otchłani" – sam nie wiem, czy powinienem polecać ten cykl.


"Oblivion Song. Pieśń Otchłani" #2
Wczoraj też było o tym tomie.
_________________
"Kraina komiksu"
 
 
     
jacek 



Wiek: 53
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 10545
Skąd: Puławy
Wysłany: 2019-08-08, 02:30   

5. "Obudź we mnie bestię" - Przemysław Pieniążek jako pierwszy przedstawia nam opowieść "Ja, smok. Saga":



Cytat:
Wielowątkowa fabuła, retrospektywny tryb narracji, niejednoznaczni bohaterowie oraz równie ambiwalentni antagoniści – smocza saga dostarcza całkiem sporej dawki emocji, choć, nie ma co ukrywać, głównym atutem tego wydawnictwa nie jest scenariusz, lecz szata graficzna.


:)

"Ja, smok. Saga"

6. "Cheek to cheek" - a Andrzej Ciszewski jest czwartym dzielącym się uwagami po lekturze "Listopada":



Cytat:
Nielinearność narracji, przekonująco oddane profile psychologiczne postaci, z których każda ma swoje nadzieje, marzenia, obawy i troski, a także sugestywna kompozycja kadrów, oszczędna kreska i nastrojowa tonacja (Cabot wykorzystuje różne odcienie szarości, niebieskiego, fioletu oraz sepii) sprawiają, że przesycony duchem muzyki – w tle pobrzmiewają utwory z repertuaru Billie Holiday, Johna Coltrane’a czy Billa Evansa - "Listopad”" ma w sobie artystyczną wrażliwość bliską dziełom z kręgu francuskiej Nowej Fali.


"Listopad"
_________________
"Kraina komiksu"
 
 
     
jacek 



Wiek: 53
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 10545
Skąd: Puławy
Wysłany: 2019-08-09, 02:00   

7. "Uskrzydlające piękności" - Przemysław Pieniążek przedstawia album "Pin-Up Wings":



Cytat:
Zgodnie z tytułem w "Pin-Up Wings", obok przepięknych kobiecych portretów (dokumentujących zmieniające się trendy w modzie), znajdziemy także pieczołowicie narysowane modele najróżniejszych samolotów takich jak Mustang, Spitfire, Tomahawk, Wildcat, Liberator, Seafury, Epsilon, Warhawk czy Corsair. Fantastyczne kompozycje przestrzenne oraz intensywność kolorów (mój faworyt: rozkładówka z dwoma mknącymi Thunderbirdami na tle krystalicznie czystego nieba z modelką na pierwszym planie) robią niesamowite wrażenie.


"Pin-Up Wings"
_________________
"Kraina komiksu"
 
 
     
jacek 



Wiek: 53
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 10545
Skąd: Puławy
Wysłany: 2019-08-10, 19:45   

8. "(Nie taka) mała apokalipsa" czyli Andrzej Ciszewski jako dwunasty bierze na tapet "Resztę świata":



Cytat:
Wykorzystujące pierwszoosobowy tryb narracji (wewnętrzny monolog protagonistki przybiera w drugiej części utworu formę dziennika) dzieło Chauzy’ego może zjednać sobie odbiorcę wartkim tempem akcji oraz wiarygodnym ukazaniem przemian zachodzących w bohaterach utworu – ze szczególnym uwzględnieniem protagonistki. Francuz w rysowanych przez siebie kadrach stawia na dynamiczne operowanie zmiennością planów, świetnie wykorzystuje rozkładówki i w przekonujący sposób prezentuje krajobraz spustoszony przez zagadkowy kataklizm.


"Reszta świata"
_________________
"Kraina komiksu"
 
 
     
jacek 



Wiek: 53
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 10545
Skąd: Puławy
Wysłany: 2019-08-12, 06:13   

9. "Jej droga do równości" - "Olimpia de Gouges" w analizie Marzeny Bonieckiej:



Cytat:
Autorski duet konsekwentnie ukazuje protagonistkę jako zaangażowaną działaczkę. W roku 1791 Olimpia de Gouges ogłasza Deklarację Praw Kobiety i Obywatelki wzorowaną na Deklaracji Praw Człowieka i Obywatela.

Cytat:
Catel i Bocquet zadbali o wiele istotnych szczegółów dla tej opowieści, m.in. o skrupulatne kalendarium (80 stron) dotyczące życia rewolucjonistki. To koronkowa robota, która pokazuje, jak poważnie potraktowano tytułową bohaterkę. Zresztą nie tylko ją: w komiksie odnajdziemy także biogramy innych postaci historycznych, dzięki czemu mamy możliwość spójnego, głębokiego wniknięcia w losy protagonistki.


"Olimpia de Gouges"
To czwarta wizyta tej historii.
_________________
"Kraina komiksu"
 
 
     
jacek 



Wiek: 53
Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 10545
Skąd: Puławy
Wysłany: 2019-09-04, 06:32   

Nr 377:

1. "Wszystko płynie" - Przemysław Pieniążek opiniuje "Fale":



Cytat:
"Trudno mnie nazwać najlepszym źródłem wiedzy na temat surfingu, przyznaję. Bliżej mi do nadgorliwego obserwatora. Nie twierdzę, że surfing to moje życie, ale znajduję swoje odbicie w jego naturze. Łączy nas obsesja na punkcie unoszenia się na falach, głęboki szacunek wobec oceanu oraz złamane serce" - przekonuje we wstępie autor liczącego grubo ponad 300 stron komiksu, który z miejsca zjednuje sobie czytelnika zarówno cieszącą oko szatą graficzną, jak i spójną, choć mieszającą różne porządki czasoprzestrzenne narracją snutą przez Amerykanina.


"Fale"



Wcześniejsza wypowiedź Magdaleny Kurek:

Cytat:
Komiks "Fale" to niezwykła, chwytająca za serce i wyciskająca łzy opowieść o miłości połączona z historią surfingu – pasji, którą dzielił wraz z Kristen. Nigdy dotąd komiks nie wywołał u mnie tylu emocji i wzruszeń. Wydawnictwo Marginesy zadbało o każdy detal, a sama powieść graficzna jest pięknie namalowana; historia surfingu oddzielona jest od opowieści autora za pomocą kolorów – morskiego i beżowego. Nie sposób się zatem zgubić. Choć jest minimalistyczna w formie, to bogata w treści. Niesie w sobie ogromny ładunek emocjonalny.


"Fale"
A tutaj dotychczasowe.

2. "Krajobraz po wojnie" - Andrzej Ciszewski omawia "Powrót do Kosowa":



Cytat:
Scenarzysta i rysownik komiksowy Gani Jakupi ("El Comandante Yankee") mieszkał w Barcelonie, gdy w jego ojczystym Kosowie wybuchła wojna. Zgłębiając treść najróżniejszych artykułów jej poświęconych i śledząc debaty telewizyjne, autor w zwięzły, lecz treściwy i bardzo osobisty sposób rekonstruuje w „Powrocie do Kosowa” przyczyny krwawego konfliktu, przytacza zatrważające raporty o popełnianych zbrodniach i opowiada o fiasku negocjacji pokojowych. W 1999 roku Jakupi wrócił do domu: spacer po Prisztinie, jak również wyprawy do okolicznych wsi i obróconych w perzynę miejscowości zapewniły autorowi szereg przemyśleń stanowiących treść reportaży pisanych wówczas na zamówienie. Przemyśleń i wspomnień stających się esencją komiksowego pamiętnika.


"Powrót do Kosowa"
Poprzednie materiały
_________________
"Kraina komiksu"
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Oficjalna Polska Strona Tada Williamsa

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 12