Forum Książki Strona Główna Forum Książki
Witamy w Księgogrodzie!

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
"Słuchacz doskonały" Bernard T. Ferrari
Autor Wiadomość
oxytocin 


Dołączyła: 23 Sty 2013
Posty: 2
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-01-23, 20:12   "Słuchacz doskonały" Bernard T. Ferrari

Do książki "Słuchacz Doskonały" Bernarda T. Ferrari podeszłam z pewną dozą wątpliwości i poczuciem marnowania czasu. Pomyślałam, że wszystkie książki o rozwoju są pisane w podobny sposób, pełne zasad NLP, nastawione na zysk, a nie na to, by tak naprawdę przekazać coś drugiemu człowiekowi. Do jej przeczytania przekonała mnie jednakże biografia autora, który jest menadżerem, a także twórcą własnej firmy. Rrzadko w poradnikach ma się do czynienia z nie tylko teoretykami, ale przede wszystkim praktykami.



Podchodząc z rezerwą do książki, nie mogłam być bardziej omylna. Bernard T. Ferrari pokazuje jak kluczową umiejętnością jest sztuka słuchania oraz bycia słuchanym. Skojarzyło mi się, że jest z nią jak z jazdą na rowerze: nie umiesz od razu, ale już od dziecka powinienieś się uczyć, nie zapominasz, ale często musisz sobie przypominać, by nie doprowadzić do upadku.



Podoba mi się, że autor daje wiele narzędzi i technik, które pozwalają rozwijać w sobie tę umiejętność. Nie brak w niej także przykładów z życia wziętych, które mogłam przełożyć na sytuację we własnej firmie czy też i małżeństwie. Zobaczyć, gdzie popełniałam błąd i w jak prosty sposób mogłam go uniknąć.



Wydawało mi się także, że jestem słuchaczem, o ile nie doskonałym, to na pewno dobrym. Otworzyłam jednak oczy i umysł, czytając o 6 archetypach złego słuchacza. Zrzęda? Oczywiście! Ileż to razy myślałam, że wszyscy są w błędzie. Mędrzec? Która kobieta, nie ma chęci bycia w blasku świateł, chociażby poprzez chęć niesienia pomocy i rozwiązywania problemów, kiedy tak naprawdę pomoc ta, nie jest nawet potrzebna. Sytuacji takich mogłabym przytaczać wiele, podejrzewam jak i wy, po przeczytaniu tej książki. Założę się, że w niejednym momencie i życiowej sytuacji przypomnicie sobie słowa Ferrari i zaczniecie słuchać, ale tak naparwdę.



Bernard T. Ferrai uświadomił mi, że sztuka słuchania, to kluczowa rzecz w komunikacji, a co za tym idzie i w biznesie. W szczególności na stanowiskach związanych z kontaktami międzyludzkmi. Słuchanie to szacunek do drugiego człowieka, ale i samego siebie!



Książkę czytałam, dosłownie, bo w wersji PDF. Żałuję jedynie, że nie zamówiłam Audiobooka. Słuchanie o słuchaniu mogłoby być ciekawą alternatywą. Jednakże jestem przekonana, że i owy Audiobook znajdzie się w mojej kolekcji. Styl pisania Ferrari jest lekki, niewymuszony, książkę pochłania się dosłownie w jednym momencie. Ale co dla mnie najważniejsze w każdym momencie można też do niej powracać, wybierać poszczególne tylko rozdziały, aby odświeżać sobie potrzebną wiedzę.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Forum KGB

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14